מאמרים ומידע

סינוסיטיס – דלקת גתות בלתי נעימה ובמקרים רבים גם מכאיבה

סינוסיטיס (דלקת הגתות) הינה מחלה שכיחה הניתנת לטיפול בשיטות טיפול לחיזוק המערכת החיסונית. דלקת הגתות יכולה להיות בלתי נעימה, חריפה, מכאיבה או כרונית. הצטננויות ושפעות חוזרות הן סימנים המעידים על מערכת חיסונית חלשה, ועלולות לגרום לסינוסיטיס בצורה כרונית. סיבה שכיחה נוספת להתפתחות הסינוסיטיס היא חשיפה חוזרת ונשנית לאלרגנים ולחומרים אחרים מעוררי גירוי המצויים בסביבה כמו נבגי עובש או טבק, וכן אלרגיות למזון או תזונה עשירה במאכלים הגורמים להיווצרות ליחה.

סינוסים (הגתות) הם חללים בעצמות המקיפות את האף, הלחיים והעיניים. החללים מרופדים בקרומים המפיקים ריר בעל תפקיד הגנתי של סינון וחימום האוויר הנכנס לדרכי הנשימה. הריר גורם לאוויר להיות לח יותר ונקי יותר מחיידקים. כאשר הניקוז בסינוסים אינו תקין, הריר מצטבר ומהווה קרקע פורייה לזיהומים שונים. נוצרות חסימות במעברי האף, להפרשות קשות ולתחושות כלליות של עייפות ואי נוחות. כאשר נחסם חלל הגתות הקטן, נגרם לחץ על עצמות הפנים ולהרגשה רעה עוד יותר.

זיהומים בדרכי הנשימה, שפעת, הצטננות, או דלקת הסמפונות, עלולים לגרום לסיבוך המוביל לדלקת גתות חריפה. כל אחד מהזיהומים עלול לגרום לחסימת הניקוז. אם רקמות הגתות אינן מצליחות להחלים באופן מלא, הדלקת החריפה עלולה להפוך בקלות לדלקת כרונית.

תסמינים: נחיריים חסומים, הפרשה סמיכה מהאף, ירידה בחוש הריח או הטעם, לחץ וכאב באזור הלחיים והעיניים, עייפות מוגברת, עלייה בחום הגוף כאשר הדלקת חריפה או כרונית.

טיפול:

  1. תזונה מיטבית כטיפול – אכלו ארוחות קלות בלבד, ובמיוחד מרק עם הרבה ירקות. הגבילו את אכילת המזונות המוצקים והתמקדו בצריכת מיצי ירקות ותה צמחים. שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים. הימנעו לחלוטין מאכילת חלב ומוצרי חלב, מזונות מטוגנים ומעובדים.
  2. תוספי תזונה – טלו רק בהתאמה אישית ע"י הרופא.
  3. ניקוי הגוף מרעלים – אם דלקת הגתות היא כרונית, יש לערוך צום מיצים של יומיים, כדי לנקות את הגוף מליחה, מאלרגנים ומחומרים מעוררי גירוי המגיעים מהסביבה.
  4. הפגת מתחים – "תרפיה – מסע לעולם הפנימי". יכולת הגוף להילחם בזיהומים תפחת, אם חווים מתח לפרקי זמן ממושכים. לכן יש לאמץ שיטה להפגת מתחים.
  5. פעילות גופנית סדירה בהתאמה אישית.
  6. שימוש בתרסיס מי-מלח לשטיפת האף.

יש לכם שאלות? לשיחת ייעוץ ולשאלות

לשיחת ייעוץ ולשאלות:

שם הפונה:

טלפון:

דואר אלקטרוני:

הערות: