מאמרים ומידע

חום אינפרה אדום רחוק (F.I.R – גלים) להגברת הריפוי העצמי

קרני האור אינפרה אדום רחוק מחממות את הגוף ומהוות סוג של אנרגיה. הן בלתי נראות לעין, אך ניתן לגלותן באמצעות מכשור מיוחד וניתן להרגיש אותן כחום. מבחינה פיזיקלית, חום הוא מושג שונה מטמפרטורה, ולכן הוא אינו מתיחס לאנרגיה שמצוייה בתוך גוף כלשהו אלא רק לאנרגיה העוברת מגוף אחד לאחר. קרני האור אינפרה אדום הינם גלים ארוכים השייכים לחלק של ספקטרום השמש הבלתי נראה לעין. הן ידועות גם תחת השם "גלים ביו-אנרגטיים" כיוון שתאי גוף בריאים פולטים אותן.

תאפשרו לגופכם לרפא את עצמו

הבריאות היא ביטוי של הרמוניה בין כל האלמנטים והכוחות המרכיבים את האדם עם חוקי הטבע, בהתאמה לעקרון הבונה של הטבע. זהו מצב דינמי של יחסי גומלין בין כוח בונה לכוח הורס - מצב בו לכוח הבונה יש יתרון יחסי על הכוח ההורס. חולי זהו מצב דינמי בו לכוח ההורס יש יתרון יחסי על הכוח הבונה, כלומר ישנה דיסהרמוניה בין האלמנטים והכוחות המרכיבים את האדם עם חוקי הטבע. על מנת לעודד בריאות יש לעודד את פעילות הכוח הבונה באופן יחסי לפעילות הכוח ההורס.

מים – כמה ולמה ?

מים הם מקור החיים, ובלעדיהם לא ייתכנו חיים. אנחנו מתייבשים כתוצאה מגורמים רבים וביניהם הקאות, שילשולים, אובדן דם, כוויות, סוכרת, מחלות כרוניות וגם כתוצאה מחשיפה לשמש ומיעוט בשתייה. מים הם הנוזל הנפוץ ביותר בטבע, חסר צבע, טעם וריח. הם מהוים את רוב המסה של היצורים החיים. כל תא חי זקוק לכמות מסוימת של מים כדי להתקיים. כדור הארץ מכונה "כוכב המים", וקרוב ל-70 אחוז משטחו מכוסים במים. נתון זה תואם להפליא את המצב שבגוף האדם: 70 אחוז מים.

פרוביוטיקה או אנטיביוטיקה

מיקרואורגניזמים/חיידקים נמצאים בכל מקום. הם אורבים על פני השטח, בטיפות נפלטות לאויר בזמן שיעול, או מסתתרים במאכלים מקולקלים. החיידקים נתפסים בדרך כלל כפולשים מסוכנים שמתרבים וגורמים למחלות. כאשר הרופאים חושדים בזיהום חיידקי כלשהו, הם רושמים בדרך כלל אנטיביוטיקה כדי להיפטר ממנו. גם משחות וחומרי חיטוי באים לעזרתנו כשאנו מבקשים לסלק את החיידקים מבתינו ומגופנו.

שלשול

השלשול הוא תוצאה וסימן אזהרה להימצאות טפילים (אמבות, תולעים), חיידקים (סלמונלה, שיגלה, קלוסטרידיום) ונגיפים במערכת העיכול, או אפילו מחלות חמורות יותר כמו דלקת מעי חיידקית, תסמונת המעי הרגיז, דלקת המעי הגס (קוליטיס), מחלת קרוהן, מחלת הצליאק, יתר פעילות של בלוטת התריס, או מחלות סרטניות. יש לפנות מיידית לרופא אם יש סימני התייבשות, חום של יותר מ- 39 מעלות, כאבים במיוחד בבטן תחתונה ו/או בפי הטבעת, דם בצואה, או אם הדחף להפרשה כה עז עד כי אינכם מצליחים להתאפק.

לחץ/מתח/סטרס – הגוף קורס

לחץ/מתח/סטרס הם מונחים המתארים תחושה של מצוקה רגשית-גופנית או נפשית-גופנית, הגורמת לפגיעה במצב האיזון (הומאוסטזיס, Homeostasis) של האדם. המצוקה נגרמת כתוצאה מגירוי, המוביל לקושי בהתמודדות ולחוסר יכולת להסתגל ולחזור לאיזון. הלחץ מעורר מספר שינויים ביולוגיים בגוף, אשר מתפתחים בשלושה שלבים: אזעקה, התנגדות ותשישות. שלבים אלו מבוקרים על-ידי בלוטות יותרת הכליה באמצעות הפרשה של הורמונים חשובים: אדרנלין וקורטיזול. בתקופתנו הלחץ מסוכן במובנים רבים. חידושי הטכנולוגיה היו אמורים להפחית לחץ נפשי מחיינו, אך הם גורמים רק לכך שאנו "מחוברים ומתוקשרים" במשך 24 שעות ביממה כל השבוע. חיי היום יום מתרחשים בלחץ מוגבר מתמשך שהוא לחץ "רגיל" הנוטה להימשך לתקופות ארוכות.

תזונה מיטבית כדרך חיים וכטיפול תומך

לאדם מנגנונים טבעיים של איזון, ויסות עצמי ושיקום, המונעים על-ידי כוח החיים (L.F.). תפקידם לשמור על בריאות האדם ו/או להשיבו לבריאות. מאמר זה נועד לאפשר לבריאים לשמור על בריאותם ולחשוף בפני החולים דרך ריפוי המאפשרת החזרת בריאות לקדמותה. כל אדם הסובל מבעיה בריאותית כלשהי ונוטל תרופות מרשם – חייב להיוועץ ברופא לפני התחלת ביצוע תכנית רפואית תזונתית. דורות חדשים של רופאים הבינו שהדרך הנכונה להעניק לאוכלוסייה אריכות ימים בבריאות טובה, היא שילוב של אורח החיים, תזונה, פעילות גופנית והפחתת לחצים נפשיים.

כאבי גרון, הצטננות, שפעת – כיצד מטפלים כאשר הווירוסים או החיידקים פולשים ?

אוויר קר נקשר בדרך כלל לדלקת גרון, הצטננות ושפעת. כאבי גרון הוא מצב נפוץ ביותר אשר מתבטא בקושי בבליעה וגירוי בלתי פוסק. הכאבים מחמירים לרוב בבליעה ומוקלים על ידי משקאות חמים ודבש. ההצטננויות תוקפות בעיקר אנשים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה כתוצאה מעומס של עבודה, מבעיות בריאותיות, מתזונה לקויה, ממתחים בשגרת החיים ומהיעדר פעילות גופנית. הבעיה הגדולה היא אבחון נכון של סוג הדלקת והבחירה בטיפול המתאים. חשוב מאוד לטפל בכל דלקת כדי למנוע סיבוכים.

תוספי תזונה הם הכרח ולא ברירה

תוספי התזונה למזון האדם בימינו הם הכרח ולא ברירה, מאחר ואין באפשרותנו להשיג את התזונה המיטבית הדרושה לנו רק מהמזונות שאנו אוכלים. הגוף דורש את מה שמגיע לו. מניעת מחלה וטיפול קונבנציונאלי במחלה מצליחים כאשר משיבים לגוף את מלאי החומרים החסרים לו באמצעות תזונה מתאימה ונטילה של תוספי תזונה. מחקרים מוכיחים בצורה חד-משמעית, שהתזונה המודרנית לקויה וגורמת להתהוותן האיטית של מחלות כרוניות קשות מאוד, ממיגרנה עד מחלות לב וסרטן. המחלות נגרמות מאי אספקה טבעית של החומרים הביוכימיים המזינים והגורמים לגופנו לתפקד במיטבו.

סינוסיטיס – דלקת גתות בלתי נעימה ובמקרים רבים גם מכאיבה

סינוסיטיס (דלקת הגתות) הינה מחלה שכיחה הניתנת לטיפול בשיטות טיפול לחיזוק המערכת החיסונית. דלקת הגתות יכולה להיות בלתי נעימה, חריפה, מכאיבה או כרונית. הצטננויות ושפעות חוזרות הן סימנים המעידים על מערכת חיסונית חלשה, ועלולות לגרום לסינוסיטיס בצורה כרונית. סיבה שכיחה נוספת להתפתחות הסינוסיטיס היא חשיפה חוזרת ונשנית לאלרגנים ולחומרים אחרים מעוררי גירוי המצויים בסביבה כמו נבגי עובש או טבק, וכן אלרגיות למזון או תזונה עשירה במאכלים הגורמים להיווצרות ליחה.

אסתמה – מותירה את קורבנותיה חסרי נשימה

אסתמה היא מחלה חמורה הפוגעת במערכת הנשימה. אם אתם נתקפים בהתקף אסתמה, עליכם לקבל מיד עזרה ראשונה. במקרים חריפים במיוחד, כאשר לא מגיבים לטיפול, יש לנסוע לבית החולים. בעשור האחרון עלה מספר חולי האסתמה. למרבה הדאגה, שכיחות האסתמה ממשיכה לעלות בקרב ילדים והיא רווחת במיוחד אצל ילדים עד גיל עשר. תזונה נכונה ונבונה, תוספי תזונה, פעילות גופנית, יכולים לסייע מאוד במניעה ובריפוי של האסתמה. אם אתם כבר סובלים מהמחלה, עליכם להיות מטופלים במקביל גם ע"י תרופות במידת הצורך.

בעיית השמנה ? לא בהכרח "אכלת אותה"

בגמר החורף צריך להוריד את הכרס "עכשיו ומיד". הרצון קיים, היכולת גם היא, אבל איך עושים זאת? המטרה הנכספת- בטן שטוחה. על מנת להוריד את הכרס יש להתאים תזונה מתאימה, שתוכל להתמיד בה לאורך זמן ולא משהו שהוא רגעי ואינו מציאותי. אין הגיון בלבצע דיאטה חדה ומהירה בקיץ, לרדת במשקל ואף להוריד את הכרס, ובחורף שוב להשמין ולהעלות את כל מה שהורדת. העבודה בהורדה במשקל לאחר מכן, תהיה קשה שבעתיים. ישנם אנשים שעדיף שלא יקראו לתהליך שעליהם לעבור "דיאטה", אלא יכניסו לעצמם לראש שהם כרגע במצב שונה של חייהם ומכאן והלאה הם מבצעים שינוי שיהיה מעכשיו דרכם החדשה בחייהם.

פצעי בגרות (אקנה) – סבל למתבגרים ולהורים

בעידן המודרני, בו שולט האוכל המהיר והמתועש, ובעידן האינטרנט המציף אותנו במידע אך לא בידע, הסיכון לבריאותו וחוסנו של המתבגר, גבוה מאוד. למתבגרים הסובלים מפצעי בגרות יש מודעות רבה למראה החיצוני, ופחות מודעות לתזונה בריאה. הם רוצים להיות עצמאיים, מתמרדים ונמצאים לרוב בלחץ ובמתח אשר גורמים לגוף לצאת ממצב שיווי משקל, להפרעה בתהליכי העיכול ולחוסר איזון הורמונאלי אשר משנה תהליכים מסוימים בעור ויוצר תנאים להיווצרות פצעי בגרות.

רפואה תזונתית

בריאות זה לא לשאול את החולה ממה הוא סובל על מנת להתאים לו תרופה. בריאות זה לשאול על אורח החיים, בריאות היא קודם כל תזונה נכונה. הרפואה התזונתית בונה ומחזקת את תשתיות ומערכות הגוף. היא מקנה הרגלים לאורך חיים בריא ונכון, ומביאה את הגוף למצב בריאות אופטימאלי אשר מעניק רמת אנרגיה גבוהה ומחזק את כוחות הריפוי והשיקום הטבעיים של הגוף . בכך, נוצרת עמידות בפני מחלות, התמודדות טובה יותר עם מחלות כרוניות, יציאה מהירה ממחלות אקוטיות וכמובן שמירה על הבריאות.

הזדקנות העור-קמטים-מה עושים?

מה קורה לעור כאשר מתבגרים/מזדקנים ? האם כדאי או לא כדאי להשתמש בתכשירים ? בחברתנו מפחדים מהזדקנות, וה"טיפול" בתופעה ממוסחר מאוד. רבים מנוטלי התרופות הכרוניים נראים כאנשים כבויים ונבולים, שאבדו את שמחת החיים, גופם משמין ויכולותיהם הפיזיות והמנטאליות נפגעות. זוהי הזדקנות מוקדמת. הבעיה היא שמראה עורנו הוא תוצאה של בריאות גופנו ושום מריחה חיצונית לא תוכל לעזור לגוף שאינו בריא. הזדקנות העור בטרם עת ניתן למנעה. המניעה תלויה ברצון הפרט לסגל לעצמו אורח-חיים בריא !

התקף לב

התחלואה הכרונית (מחלות לב, סוכרת, ניוון מוחי וכו') גדלה והולכת. מחלות לב וכלי דם שהיו פעם נחלתם של זקנים, הופכות כיום נחלתם של צעירים, ושכיחות מאוד בתקופתנו : בעיות בריאותיות רבות משתייכות לקטגוריה הרחבה של מחלות לב וכלי דם – התקפי לב, טרשת העורקים, תעוקת החזה (לחץ). הסטטיסטיקה מוכיחה שמתוך 100 חולים כרוניים, 60 יעדיפו להפקיד את גורלם בלעדית בידי הרופאים, כלומר ליטול תרופות שיחזיקו אותם בחיים. 20 לא יעשו דבר, מפני שהשלימו עם מר גורלם, ו 20 מהחולים יהיו חזקים ונחושים לשנות אמונות ולעשות מהפך בריאותי בחייהם.

דלקת שלפוחית השתן – מטרד שכיח בקרב נשים

דלקת שלפוחית השתן המוכרת גם בשם הרפואי: ציסטיטיס – היא תופעה מטרידה ושכיחה בעיקר בקרב נשים. הדלקת גורמת להטלת שתן תכופה ודחופה, שאליה מתלווה כאב או צריבה. למרות תחושת הצורך הדחוף, יש תחושה כי לא ניתן להטיל את השתן והוא יוצא כזרם דק או טפטוף. לעיתים מופיעות גם התכווצויות בבטן או בגב התחתון, בחילות, הקאות וחום. רוב הנשים מטופלות באמצעות אנטיביוטיקה. שיטה זו הורגת את החיידקים הגורמים לדלקת, אולם האנטיביוטיקה מותירה את שלפוחית השתן חשופה לפלישה נוספת של חיידקים. כתוצאה מכך, רוב הנשים המגיעות לרופא עקב דלקת בשלפוחית השתן, יחזרו אליו שוב.

לחץ הדם עולה עם הגיל, הקדימו תזונה למכה

יתר לחץ דם היא הפרעה שיכולה להתפתח אצל כל אדם, בכל גיל, אך השכיחות גבוהה יותר בקרב הגיל השלישי. אם הגעתם לגיל מבוגר או אם יש לכם היסטוריה משפחתית של יתר לחץ דם, אתם חייבים לבדוק באופן סדיר את לחץ הדם, ולנקוט בצעדים שימנעו את התפתחות ההפרעה. הדם הזורם במחזור הדם מפעיל לחץ על דפנות העורקים. עוצמת הלחץ מכונה "לחץ הדם". לחץ דם תקין נע בין 70-85 ל־110-130. כאשר הלחץ גבוה מדי, יכולים להתפתח עיוותים בדופנות העורקים והם עלולים להידקק או להתעבות. הלחץ העודף גורם לעומס על הלב.

גיל המעבר – תקופת פריחה חדשה

טרום גיל המעבר וגיל המעבר מציינים מעבר טבעי בקרב נשים בין שלב אחד בחיים למשנהו. יש נשים הנהנות מהשינוי ואילו אחרות סובלות במשך שנים מבעיות כמו גלי חום, יובש בנרתיק, פעימות לב חזקות ומצבי רוח מתחלפים. שיטת ד"ר חפץ מאפשרת לאשה לחיות בנוחות עם התהליך הזה. זוהי הגישה ההוליסטית הרואה את האדם כולו ולא רק את הסימפטום והתרופה שלו. זו ההזדמנות שלך לצאת לדרך חדשה ולאמץ אורח חיים בריא שיעניק לך הרבה שנים יפות. יש לשנות אמונות ישנות ובעקבות זאת לשנות אורחות חיים.

כל סוכרת מתחילה בקדם סוכרת

מחלת הסוכרת נגרמת עקב עלייה ברמת הסוכר בדם, והיא מהווה סכנה בריאותית חמורה. רמת סוכר גבוהה מדי בדם הופכת את הסוכר לרעיל למוח ולאיברים נוספים בגוף. בריאות טובה מחייבת תפקוד נאות של כל האיברים בגוף. לצורך זה נדרשים כל תאי גופנו לפעול בצורה המיטבית ולשם כך חייבים לספק להם רכיבים תזונתיים חיוניים ולסלק רעלים שפוגמים בתפקודם. מיליונים מתאי גופנו מתחלפים בכל יום, כך שמספר חודשים בלבד של אכילה בריאה עשויים להחליף כמות נכבדה של תאים פגומים בחדשים, ולחולל מהפך בבריאות.

תסמונת המעי הרגיש – מתחיל ממה שאתה אוכל ונגמר באיך שאתה מרגיש

התזונה המודרנית מבוססת על אוכל מהיר, הכולל הרבה מזונות מעובדים שקשים לעיכול.זו הסיבה שרבים כל כך סובלים ממה שמכונה גם תסמונת המעי הרגיז, קיבה עצבנית, מעי עצבני או דלקת קרום המעי הגס. התסמונת מתאפיינת בתפקוד לקוי של דרכי העיכול. במצב נורמאלי, חומרי הפסולת עוברים בצינור העיכול באמצעות התכווצויות קצביות של המעי. בתסמונת המעי הרגיש, הופכות התכווצויות אלה לבלתי צפויות, והיציאות מכאיבות.

כל הזמן עייפים? יתכן שאתם לוקים בתשישות כרונית

אם גם אתם חשים כל הזמן עייפות וחוסר חיוניות, אם גם אתכם מלווה התחושה הקשה כי בקושי נותר בכם כוח להמשיך את היום - יתכן שאתם סובלים מתסמונת התשישות הכרונית. תסמונת זו מורידה בצורה דרמטית את יכולתו של החולה לתפקד בשגרת חייו ומחלישה את המערכת החיסונית. זוהי אחת המחלות המסתוריות והשנויות ביותר במחלוקת כיום. יש רופאים שאף תוהים אם התסמינים שמופיעים בתסמונת התשישות הכרונית הם אכן אמיתיים.

תרפיה – מסע לעולם הפנימי

שיטתו הייחודית של ד"ר חפץ לשחרור מצוקות רגשיות מספקת טיפול קצר ממוקד ויעיל במתחים ועומסים נפשיים, איתם אנחנו מתמודדים בחיי היומיום שלנו. רוב האנשים שיסקרו את חייהם, ויסכמו את רגעי השמחה האמיתית, יגיעו למסקנה שהם מעטים מאוד מול רגעי הכעס, הדאגה, האכזבה ואי שביעות הרצון. מדוע זה קורה? למה איננו מצליחים להטיב עם חיינו ולחוש מסופקים? מדוע, למרות ההשתדלות הרבה, אנו נוחלים אכזבות ?

דיכאון – האם ניתן לצאת מזה ?

בהחלט כן. כדי לנצח את הדיכאון, צריך לעשות שינויים באורח החיים. דיכאון זו מחלה הגורמת לאנשים לדימוי עצמי נמוך, לתחושה של חוסר תקווה, ותובעת גם מחיר כלכלי יקר, מאחר שהיא הופכת אנשים שהיו יכולים להיות פעילים ומועילים, למוגבלים במידה זו או אחרת. על פי ארגון הבריאות העולמי כולנו, ללא קשר לגיל, עלולים ללקות בדיכאון. הגישה הטיפולית של ד"ר חפץ מתבססת על גישה תזונתית המאתרת סיבות לדיכאון, ואת ההפרעות המדויקות באיזון המערכת הגופנית והנפשית של המטופל.

נקו את גופכם מרעלים

אנו חיים כיום בעולם משופע ברעלים החודרים לגופנו דרך האוויר, המים, המזון והתרופות. במזון שאנו צורכים קיימים עקבות של ריסוסים וכימיקלים מתוצרת חקלאית, אנטיביוטיקה והורמונים שהוזרקו לבעלי חיים, כשלושת אלפים סוגים של תוספי מזון מעובד תעשייתי כגון: חומרים משמרים, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח ועוד. לכן המערכת לסילוק רעלים אשר מצויה בגופנו באופן טבעי, הולכת ונחלשת כתוצאה מהמעבר לתזונה מתועשת. ניקוי רעלים מסוגל לחולל נפלאות: בעיות בריאותיות ייעלמו לפתע, נחוש אנרגטיים יותר, המשקל ירד, ונתחיל להרגיש חוויה של בריאות.

מצבים דלקתיים ודרכי טיפל בהם

דלקת כרונית לא נעלמת, לפחות לא במהירות. היא גורמת לנפיחות, פצעים וכאבים שאינם חולפים . תגובה דלקתית יכולה להשפיע בהתחלה על רקמה מסוימת, כמו הברכיים למשל, ומשם היא נוטה להתפשט לאזורים אחרים בגוף ולתקוף רקמות נוספות. תסמונת הדלקת היא קבוצה של תסמינים שמאפיינים מחלה מסוימת. לדוגמה : דלקת מפרקים, פיברומיאלגיה, מחלת behcet, תסמונת x וכו'. אך מהם המצבים הדלקתיים וכיצד ניתן לטפל בהם?

טיפול להשגת תהליך ריפוי

טיפול להשגת תהליך ריפוי כולל תוכנית מקיפה של שינויים בתזונה, תוספי תזונה, תרפיה, פעילות גופנית וטיפולים טבעיים אחרים. לעיתים המטופל זקוק לשילוב של טיפולים טבעיים וקונבנציונאליים, מה שקורה לעיתים קרובות במקרים של מחלות סרטניות, מחלות לב וכלי דם וסוכרת במצב מתקדם. אך מה קורה לגופנו, כאשר אנו מטפלים בסימפטומים נקודתיים של מחלה מסויימת, אך לא בגורמים למחלה ?

מחלות המאה

הרפואה, עם כל תרופותיה, מאריכה חיים של אנשים חולים, אך לא תמיד משפרת את איכות החיים שלהם. מחלות המאה הוא כינוי למכלול רחב של בעיות רפואיות שונות שעדיין, במאה ה-21, אנו מוצאים שהן נפוצות אצל אנשים רבים, גם אצל אלו המוגדרים "בריאים" בדרך כלל. הסיבות לכל אחת מהמחלות השייכות להגדרה הן מגוונות, ועוד יותר מכך הפתרונות וההצעות האפשריות לריפוי. בקליניקה של דוקטור חפץ, המטופלים מקבלים תכנית טיפול מקיף של מקורות המחלה ו/או תכנית למניעה אקטיבית של מחלות המאה.

כל מה שצריך לדעת על תזונת הריון

תקופת ההיריון היא תקופה מאושרת, אך לעיתים רחוקות היא חולפת ללא אי-נוחות. רוב הבעיות נובעות מאחד מארבעת הגורמים הבאים: חסרים תזונתיים, שינויים הורמונאליים, לחץ על העצמות ועל איברים פנימיים, ובעיות נפשיות שעלולות להופיע במהלך ההיריון. במהלך ההריון האישה חווה מספר שינויים מדהימים ווקיצוניים בגופה ובנפשה שניתן להבין אותם ולהתמודד איתם באופן טבעי בעזרת רפואה תזונתית נכונה שמקנה נקודת זינוק בריאה במסע המופלא של מתנת החיים. יהיה זה מן החוכמה לפתח קשרים טובים עם הרופא לפני ההיריון, וחיוני להיבדק בצורה סדירה. הרופא צריך לפקח על בריאות האישה ההרה, ועל בריאות התינוק .

ליקויי למידה – הפרעות קשב וריכוז – ADHD ו- ADD

ליקויי למידה - הפרעות קשב וריכוז הן המכות הקשות של העידן המודרני. רבים-רבים, ילדים ומבוגרים כאחד, סובלים מחוסר יכולת להתרכז ומתזזיתיות מחשבתית, עד כדי הפרעה לתפקוד היומיומי. הפרעת קשב והתנהגות מוגדרת כהפרעה שבה מופיעים תסמינים של אימפולסיביות שאינה תואמת את גילו של הילד/המבוגר, חוסר ריכוז ולעיתים גם פעלתנות גופנית מוגזמת. הפרעה זו קשורה לעיתים גם לחוסר במיומנויות חברתיות. האם תרופות כמו ריטלין ודומין הן הפתרון היחיד או שיש דרכים בריאות יותר?

שאלות ותשובות – מהו ריפוי טבעי?

הריפוי הטבעי הוא הנטייה הטבעית של כל יצור חי, כולל גוף האדם, לחזור למצב מאוזן.