כל הזמן עייפים? יתכן שאתם לוקים בתשישות כרונית

אם גם אתם חשים כל הזמן עייפות וחוסר חיוניות, אם גם אתכם מלווה התחושה הקשה כי בקושי נותר בכם כוח להמשיך את היום - יתכן שאתם סובלים מתסמונת התשישות הכרונית. תסמונת זו מורידה בצורה דרמטית את יכולתו של החולה לתפקד בשגרת חייו ומחלישה את המערכת החיסונית. זוהי אחת המחלות המסתוריות והשנויות ביותר במחלוקת כיום. יש רופאים שאף תוהים אם התסמינים שמופיעים בתסמונת התשישות הכרונית הם אכן אמיתיים.

לצד העייפות, קיימים תסמינים נוספים ובהם:
• חולשה.
• תשישות כבר לאחר מאמץ קל.
• כאבי ראש.
• נדודי שינה – הפרעות שינה.
• פגיעה בזיכרון וביכולת הריכוז.
• כאבי שרירים, כאבי מפרקים.
• זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, כאבי גרון.
• בעיות במעיים, אובדן תיאבון.
• חרדה ודיכאון.

לעתים מדובר ב"כשל יותרת הכליה" – חוסר איזון הורמונלי שמתבטא ברמה נמוכה של הורמוני בלוטת יותרת הכליה.

גם חוסר בהורמון הטסטוסטרון או בהורמון הגדילה וכן חוסר בהורמוני האסטרוגן והפרוגרסטרון, או חוסר איזון ביניהם – יוצר את תחושת התשישות הכרונית.

הסיבה לחוסר איזון ההורמונלי נעוצה בהפרעות בתפקוד ההיפותלמוס במוח, המווסת ושולט בפעילות הורמונלית ורגשית, בתפקודי שינה, בטמפרטורת הגוף, ברעב, בצמא, בתפקוד מיני ועוד.

מהם הגורמים העיקריים להתפתחות תשישות כרונית?
• תופעות לוואי שליליות של תרופות תעשייתיות.
• תזונה לקויה – המזונות המעובדים אינם מכילים מספיק רכיבים תזונתיים הנחוצים לייצור אנרגיה ולשמירה על מערכת חיסונית בריאה. צריכת כמות גדולה של פחמימות מעובדות תורמת להפרעות ברמת הסוכר בדם, להתרבות יתר של שמרים (פטריות), לעומס על בלוטות יותרת הכליה ולדלקות כרוניות. כל אלה מחלישים את המערכת החיסונית .
• עיכול בלתי תקין והפרעות בניקוי הגוף מרעלים גורמים לתשישות. הספיגה הלקויה של רכיבים תזונתיים מהמעי לדם תורמת לחסר ברכיבים תזונתיים בגוף. הרעלים שסביבנו (לדוגמא כספית) מעכבים את תפקוד האנזימים הנדרשים לייצור אנרגיה בגוף.
• אלרגיות למזון.
• זיהום כרוני (נגיפי בדרך כלל).
• לחץ דם נמוך.
• חרדות ודיכאון תורמות – אנשים שאינם מתמודדים בצורה יעילה עם מתחים נפשיים, רגשיים ורוחניים, נוטים לסבול יותר מעייפות.

טיפול בשיטת ד"ר חפץ : שיטת ד"ר חפץ לסילוק התשישות הכרונית מתחילה בחקר יסודי ומעמיק של הסיבות שהובילו למצב זה אצל המטופל/ת. ייחודה של שיטת ד"ר חפץ היא בהבנה כי לא ניתן להפריד בין גוף ונפש ויש לאתר גם את הסיבות הרגשיות, הגלויות והנסתרות, המשפיעות על חוסנה של מערכת העצבים.

שיטת ד"ר חפץ – מחזירה לכם את החיוניות בזריזות, והיא כוללת:

• התאמת פעילות גופנית – פעילות גופנית מעטה מדי תורמת לתשישות, ופעילות גופנית מוגזמת פוגעת בתהליך ייצור האנרגיה בגוף.
• תזונה מותאמת אישית לחולה, הכוללת שפע של רכיבים תזונתיים ומתבססת על מזונות המחזקים את המערכת החיסונית.
• מזון המכיל חיידקים פרוביוטיים שמסייע ללחום בזיהומים ובהתרבות יתר של פטרת הקנדידה. • קומפלקס ויטמינים מקבוצה B .
• מגנזיום, ויטמין C, המותאמים אישית לחולה. במקביל לטיפול התזונתי זוכה המטופל/ת ב"תרפיה – מסע לעולם הפנימי"  – סדרת טיפולים להפגת מתחים נפשיים וטיפול בטראומות מהעבר. זוהי שיטה אפקטיבית במיוחד, המאפשרת שיקום מהיר ויסודי של הגוף והנפש, וחזרה לאיזון טבעי ולתחושות בריאות, נינוחות ורווחה. קראו סיפורי מטופלים ב"תרפיה – מסע לעולם הפנימי"