אסתמה – מותירה את קורבנותיה חסרי נשימה

אסתמה היא מחלה חמורה הפוגעת במערכת הנשימה. אם אתם נתקפים בהתקף אסתמה, עליכם לקבל מיד עזרה ראשונה. במקרים חריפים במיוחד, כאשר לא מגיבים לטיפול, יש לנסוע לבית החולים. בעשור האחרון עלה מספר חולי האסתמה. למרבה הדאגה, שכיחות האסתמה ממשיכה לעלות בקרב ילדים והיא רווחת במיוחד אצל ילדים עד גיל עשר. תזונה נכונה ונבונה, תוספי תזונה, פעילות גופנית, יכולים לסייע מאוד במניעה ובריפוי של האסתמה. אם אתם כבר סובלים מהמחלה, עליכם להיות מטופלים במקביל גם ע"י תרופות במידת הצורך.

חולי האסתמה סובלים בדרך כלל משילוב של מספר בעיות בריאותיות: התכווצות שרירי הסמפונות, התנפחות של הציפוי הרירי וייצור מוגבר של ליחה. כשאדם שיש לו נטייה לחלות באסתמה נחשף לגורם מעורר, מחריפה הדלקת בדרכי הנשימה ומונעת מהאוויר לזרום בהם בחופשיות. תסמינים נוספים: קשיי נשימה, שיעול, הפרעות שינה כתוצאה משיעול ודרכי נשימה חסומות, זרימה מוגברת של ליחה, התכווצות של בית החזה, הגברה של קצב פעימות הלב.

גורמים עיקריים:

1. תפקוד לקוי של מערכת העיכול.
  2. זיהום אוויר ורעלים במזון.
  3. אלרגיות לגורמים סביבתיים או למזון.
  4. אוויר קר.
  5. זיהומים חיידקיים או נגיפיים – שפעת, זיהומים בדרכי הנשימה או התקררות.
  6. מאמץ גופני מופרז.
  7. מתח נפשי.
  8. חוסר איזון הורמונאלי.
  9. על פי רוב יש שילוב של כמה גורמים יחד.

ישנן בדיקות שיכולות לתת הערכה של הגורמים האפשריים למחלת האסתמה: בדיקת דם מלאה לאיתור אלרגיות/ רגישות למזון, בדיקת דם – ויטמינים ומינרלים, בדיקת צואה – רמת קנדידה ופלורה במעיים, בדיקת שיער או שתן – מתכות רעילות, בדיקת רוק או שתן – רמת הורמונים.

טיפול:

1. ניקוי הגוף מרעלים – כדאי לערוך מדי פעם ימי צום בהתאמה אישית, ובהם שתיית מיצים. הצום הוא תהליך המנקה את הגוף מרעלים ומעודף ליחה, ועוזר להיפטר מההתמכרות למזון שאינו תורם לבריאות. חובה להתייעץ ברופא מומחה ברפואה תזונתית, לפני הוצאת קבוצות מזון מסל התזונה.
  2. תזונה מיטבית כטיפול – תזונה נכונה לחולי אסתמה מפחיתה את הדלקות והחסימות שנוצרו בדרכי הנשימה. הקפידו על תזונה פשוטה וקלה לעיכול המבוססת על מאכלים שלא מגבירים את ייצור הליחה, כמו פירות וירקות טריים, עוף רזה, דגים, זרעים ודגנים מלאים. לשום ולבצל יש תכונות נוגדות-דלקת. שתיית כוס מים אחת לשעתיים תסייע בפרוק הליחה ובשמירה על מערכת גוף נקייה.
  3. תוספי תזונה – התרופות המערביות לטיפול באסתמה מטפלות בתסמינים בלבד ומדחיקות את המחלה. ללא טיפול בתשתית (טיפול שורש), לא מגיעים לתהליך ריפוי אמתי. את תוספי התזונה יש ליטול תחת השגחה של רופא מומחה ברפואה תזונתית.
  4. פעילות גופנית קלה תעצים את היכולת להכניס חמצן לגוף. יש לתרגל נשימות עמוקות באוויר נקי.
  5. שאבו ונקו אבק לפחות פעמיים בשבוע.
  6. יש להימנע ולהתרחק מעשן ומעישון.
  7. "תרפיה – מסע לעולם הפנימי" והפגת מתחים. המתח גורם לגוף לצאת ממצב של איזון, גורם לשינוי ברמת ההורמונים, להפרעה בתהליכי העיכול ולניקוי הגוף מרעלים.