תאפשרו לגופכם לרפא את עצמו

הבריאות היא ביטוי של הרמוניה בין כל האלמנטים והכוחות המרכיבים את האדם עם חוקי הטבע, בהתאמה לעקרון הבונה של הטבע. זהו מצב דינמי של יחסי גומלין בין כוח בונה לכוח הורס - מצב בו לכוח הבונה יש יתרון יחסי על הכוח ההורס. חולי זהו מצב דינמי בו לכוח ההורס יש יתרון יחסי על הכוח הבונה, כלומר ישנה דיסהרמוניה בין האלמנטים והכוחות המרכיבים את האדם עם חוקי הטבע. על מנת לעודד בריאות יש לעודד את פעילות הכוח הבונה באופן יחסי לפעילות הכוח ההורס.

ביטויי ההפרה של חוקי הטבע:

1. חוסר אנרגיה – נגרם מעבודת ייתר, עבודת לילה, הרגלי חיים מחלישים, סטימולציית יתר, תרופות וסמים, ניתוחים לא נחוצים, בעיות מכניות ובעיות רגשיות ומנטליות.
  2. חוסר דם (הרכב ירוד של דם ולימפה) – גוף האדם מורכב ממספר מסויים של אלמנטים בפרופורציות מאוד מדוייקות על מנת להבטיח תפקוד תקין. תאי הגוף מוזנים על ידי הדם והלימפה ולכן אלו חייבים להכיל את כל האלמנטים החיוניים בפרופורציות המתאימות. תזונה לא מתאימה לצרכים האישיים, הרגלי אכילה שגויים, מזון ירוד באיכותו, צירופי מזון שגויים, אכילת ייתר ואכילת לילה יוצרים עודפי פסולת במערכת ולא מאפשרים אספקה סדירה של מלחים חיוניים לבריאות התא.
  3. הצטברות של רעלים ופסולת – הזנה לקוייה,חולשה של אברי העיכול וחוסר תיאום ביניהם ופעילות לקוייה של אברי ההפרשה גורמים להצטברות של פסולת ורעילות הגוף. הצטברות יותר מסוכנת נגרמת כתוצאה משימוש בתרופות, סמים, כימיכלים במזון, חומרי הדברה וכדומה.

הגורמים העיקריים לחולי קשורים בגנטיקה, מצב נפשי ירוד, הרגלי חיים שגויים, תזונה לקוייה וטיפול שגוי במחלות. מצב חולי מופיע כתגובה להפרה של חוקי הטבע, הפרה שגורמת לויברציות דיסהרמוניות בין האדם ובין הטבע. ניתן להתגבר על החולי רק על ידי שיתוף פעולה עם חוקי הטבע. הפרה של חוקי הטבע יכולה להעשות בתמימות או בכוונה והתגובה של החולי תמיד תהיה פרופורציונלית לסיבה. החוק השולט בבריאות ובחולי הוא של סיבה ותוצאה, ואינו קשור למזל רע, מקריות הידבקות וכדומה. כיום אנשים מתעלמים מהסדר והקצב הטבעיים של היקום, לא יודעים כיצד לווסת ולהגביל את הרגלי חייהם ואת תזונתם, מקיימים הרגלי חיים הרסניים ומכלים את מחסני האנרגיה של הגוף.

מהלך מחלה – מחלה היא תוצאה של כוחות הריפוי והטיהור הטבעיים של הגוף המנסים לסלק פסולת ורעלים מהגוף ולתקן נזק שנגרם לגוף. זהו תהליך שנובע כתוצאה מניסיונות הגוף להפתר מהפרעות לתפקודו התקין. ההפרעות נוצרות בתוך ומתוך הגוף ולא מאלמנטים חיצוניים כמו בקטריות. רוב המחלות האקוטיות הן תהליכים ספונטניים להפטר מפסולת. המחלות הכרוניות הן תוצאה של דיכוי מתמשך של מחלות אקוטיות על ידי תרופות שונות.

דיכוי תהליך מחלה אקוטית חיוני כאשר המחלה חזקה מדי והמטופל חלש מדי. במצב כזה, במקביל לתרופות, יש לחזק את הויטליות של האדם לרמה מספקת ורק לאחר מכן לאפשר למחלה אקוטית להתממש על פי מהלכה הטבעי עד להחלמה מלאה.

כיצד למנוע הופעתן של מחלות ?

1. שימוש בשיטות טיפול לתחזוקת הגוף ושיפור הבריאות:
  • חום אינפרה אדום רחוק (I.R – גלים) מעלה את רמת החמצן בגוף, ממיס שומנים, מסלק רעלים, משפר זרימת דם, משכך כאבים, משפר תפקוד מערכת העצבים ומטפל בנפיחויות.
  • עיסוי מסיר מתח משרירים ומרצועות, משפר זרימת הדם ונוזל הלימפה, משפר את תפקודם של האברים הפנימיים והמערכת החיסונית.
  • אקופרסורה גורמת לגירוי מערכת העצבים הגורם להפעלת כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף.
  • מוקסה מרחיב את כלי הדם, בעזרת החום ממיס את הכולסטרול שעל דפנות כלי הדם, משכך כאבים, מחייה את רקמות הגוף, מחמם את רקמת העצם, משפיע בצורה חיובית על תפקוד מוח העצם וממריץ את יצירתם של תאי הדם החדשים.
  • כירופרקטיקה משפרת את תנועתיות חוליות עמוד השדרה, מסירה לחץ מסיבי העצב ובכך שיפור בהעברת אותות עצביים בין המוח לבין כל איברי הגוף.
  1. התמודדות נבונה של הורים עם מחלות אקוטיות אצל ילדים (מחלות המופיעות בפתאומיות, הביטוי שלהן חזק והמהלך שלהן אורך רק מס' ימים) יכולה להפחית את רמת החרדה, להפחית את השימוש בתרופות ולשפר את הסיכויים לבריאות טובה יותר לשנים ארוכות.
  2. צמצום הרגלים רעים כגון אכילת יתר, צריכה מוגברת של סוכרים, צריכה מופרזת של משקאות אלכוהוליים, שימוש בתרופות, שתיית קפה וקקאו, דאגנות יתר, עבודה תחת לחץ מתמשך וכדומה.
  3. אורח חיים מאוזן : תזונה מתונה בכמויות סבירות ובשעות קבועות, שינה וערות בשעות קבועות ואיזון בין עבודה למנוחה, אימון גופני המורכב ממתיחות ונשימות.
  4. שיפור הרכב הדם – על ידי תזונה נכונה וצריכת תוספי תזונה בהתאמה אישית.
  5. טיפוח המצב הגופני במקביל לטיפוח המצב הנפשי. על מנת לקבוע את סוג המחלה והטיפול בה, יש לראות את השלמות האורגנית המרכיבה את האדם. יש לבחון כל אחד ואחד מן התסמינים וללמוד מהם על מצבם של הממדים השונים המרכיבים את השלם. הטיפול מבוסס על ההכרה כי לגוף יש את היכולת הטבעית להתנגד למחלה בעזרת מנגנונים פנימיים לשיקום ולוויסות עצמי – נטייה לשמור על הומיאוסטאזיס (איזון) בגוף.

הכוח לרפא מחלה קיים בתוך הגוף והוא יממש את עצמו בד בבד עם השינויים בהרגלים המזיקים שפוגעים ביעילות ובתפקוד כלל מערכות הגוף אשר שואף להרמוניה ולוויברציה מתואמת עם חוקי הטבע. בגוף קיים כוח לרפא מחלה, כלומר להחזיר את הסדר על כנו, בתנאי שתנתן לו ההזדמנות הנאותה והעזרה המתאימה.