מאמרים ומידע

כל סוכרת מתחילה בקדם סוכרת

מחלת הסוכרת נגרמת עקב עלייה ברמת הסוכר בדם, והיא מהווה סכנה בריאותית חמורה. רמת סוכר גבוהה מדי בדם הופכת את הסוכר לרעיל למוח ולאיברים נוספים בגוף. בריאות טובה מחייבת תפקוד נאות של כל האיברים בגוף. לצורך זה נדרשים כל תאי גופנו לפעול בצורה המיטבית ולשם כך חייבים לספק להם רכיבים תזונתיים חיוניים ולסלק רעלים שפוגמים בתפקודם. מיליונים מתאי גופנו מתחלפים בכל יום, כך שמספר חודשים בלבד של אכילה בריאה עשויים להחליף כמות נכבדה של תאים פגומים בחדשים, ולחולל מהפך בבריאות.

שיטת ד"ר חפץ לאיזון רמת הסוכר בדם
מחלת הסוכרת נגרמת עקב עלייה ברמת הסוכר בדם, והיא מהווה סכנה בריאותית חמורה. רמת סוכר גבוהה מדי בדם הופכת את הסוכר לרעיל למוח ולאיברים נוספים בגוף. החדשות הטובות הן שיש דרכים יעילות להתמודדות ולטיפול, בעיקר בשלבים מוקדמים.

קדם-סוכרת

סוכר הדם, המכונה גם גלוקוז, דרוש לשם אספקת אנרגיה לכל תא מתאי הגוף. בקדם־סוכרת כמות הגלוקוז בדם גבוהה מהרגיל, אך עדיין אינה גבוהה כדי לגרום להתפרצות מחלת הסוכרת.

כמעט תמיד לפני שמתפתחת מחלת הסוכרת, נוצר מצב של קדם־סוכרת, המוגדר כסבולת נמוכה לגלוקוז. גם בשלב מוקדם זה עלולים להגרם נזקים ארוכי טווח, בעיקר ללב ולמערכת כלי הדם.

יחד עם זאת, לא כל הסובלים מתופעת הקדם־סוכרת יפתחו סוכרת בעתיד, בעיקר אם יקפידו לשנות את סגנון החיים שלהם, כפי שמומלץ בשיטת ד"ר חפץ.

מניעת סוכרת היא אפשרית! אם מצליחים לשלוט ברמת הסוכר במצב טרום־סוכרת, ניתן לדחות או למנוע את הופעת סוכרת
סוג 2.

מחלת הסוכרת

הסיבה להתפרצות מחלת הסוכרת היא חוסר באינסולין (הורמון המיוצר בבלוטת הלבלב שתפקידו להעביר גלוקוז לתאי הגוף) או תנגודת תאי הגוף לאינסולין המונעת מהגלוקוז לחדור לתאים.

קיימים שלושה סוגים עיקריים של סוכרת :

  • סוכרת מטיפוס 1 המכונה סוכרת נעורים. בסוכרת זו קיימת הפרעה בייצור והפרשת האינסולין על ידי הלבלב. היא מתפתחת בתקופת הילדות או ההתבגרות, והחולים צריכים להזריק לעצמם אינסולין ולעקוב מדי יום אחר רמת הסוכר בדם.

שיטת הטיפול של ד"ר חפץ מחזקת את המערכת ההורמונלית המדולדלת ומערכות אחרות בגוף. היא מפחיתה את הצורך בנטילת תרופות ומקטינה את הסיכון לסבול מסיבוכים לטווח ארוך הנובעים מהמחלה.

  • סוכרת מטיפוס 2  –סוכרת מבוגרים. במחלה לוקים קשישים ובני 40 ומעלה הסובלים מהשמנת יתר. הלוקים בסוכרת מטיפוס 2 מייצרים כמות מספקת של אינסולין, אולם האינסולין והגלוקוז שאותו הוא מעביר, אינם יכולים לחדור בצורה יעילה לתאים.

תוכנית הטיפול של ד"ר חפץ כוללת נטילת תוספי תזונה, תזונה נכונה הדרכה לפעילות גופנית וטיפול תרפי להפחתת לחצים. תוכנית זו תורמת לכל הפחות להפחתה משמעותית בתרופות ולכל היותר להפסקת נטילת תרופות.

סוכרת הריון – מתפתחת בקרב חלק מהנשים במהלך ההיריון ודורשת פיקוח צמוד.

שיטת ד"ר חפץ מתאימה גם לנשים הרות הנמצאות במקביל במעקב הריון אינטנסיבי עקב מצבן.

 מי נמצא בסיכון ?

הגורמים העיקריים לסוכרת: השמנת־יתר, תזונה לקויה, חסרים תזונתיים (במיוחד של כרום ונדיום, אבץ, ויטמינים מקבוצת B וויטמין D), תגובה אוטואימונית, מתח נפשי וחוסר איזון הורמונאלי, טראומה.

אנשים רבים הסובלים מסוכרת אינם מאובחנים כחולי סוכרת, משום שהתסמינים שהם מגלים לא נתפסים כחמורים. יש לשים לב לתסמינים הבאים, שעלולים להעיד על קדם־סוכרת או סוכרת:

  • צימאון עז
  • תיאבון מופרז
  • תאווה לדברי מתיקה
  • איבוד משקל
  • עייפות
  • עצבנות
  • הטלת שתן תכופה

במידה ואתם סובלים מאחד או יותר מתסמינים אלו, יש לבצע אבחון מקיף לאיתור הסיבה.

שיטת ד"ר חפץ לטיפול בסוכרת

אם את/ה סובל/ת מקדם סוכרת או מסוכרת אין טעם להתפס לבהלה, אך יש להתחיל מיידית בטיפול מדויק ואפקטיבי.

הטיפול התזונתי של ד"ר חפץ יסייע לך לאזן את רמת הסוכר בדם, ולהפחית את הסיכון לפתח סיבוכים על רקע סוכרתי כמו מחלות לב וכלי דם. התוכנית התזונתית כוללת:

  • סיבים תזונתיים המסיסים במים.
  • חלבונים מהצומח, או חלבון נטול שומן מהחי.
  • סלטים מירקות עליים בלבד.
  • צריכת שומנים איכותיים.
  • אכילת מספר ארוחות קטנות יותר במהלך היום.

במקביל לטיפול התזונתי זוכה המטופל/ת  ב"תרפיה – מסע לעולם הפנימי" – סדרת טיפולים להפגת מתחים נפשיים וטיפול בטראומות מהעבר.

זוהי שיטה אפקטיבית במיוחד, המאפשרת שיקום מהיר ויסודי של הגוף והנפש, וחזרה לאיזון טבעי ולתחושות בריאות, נינוחות ורווחה.

קראו סיפורי מטופלים ב"תרפיה – מסע לעולם הפנימי".

טיפים שאפשר ליישם לבד ומיד:

  • נקו את הגוף מרעלים. לחולי סוכרת יש רגישות לרעלים המצטברים בגוף. אכלו מזונות ירוקים, הרבו באכילת בצל ושום ושתו כוס מים מדי שעתיים.
  • הקפידו על פעילות גופנית. דאגו להפעיל את הגוף כדי לשפר את זרימת הדם שלכם, ולנסות להגיע לרמה מאוזנת של סוכר בדם.

יש לכם שאלות? לשיחת ייעוץ ולשאלות

לשיחת ייעוץ ולשאלות:

שם הפונה:

טלפון:

דואר אלקטרוני:

הערות: