טיפול להשגת תהליך ריפוי

טיפול להשגת תהליך ריפוי כולל תוכנית מקיפה של שינויים בתזונה, תוספי תזונה, תרפיה, פעילות גופנית וטיפולים טבעיים אחרים. לעיתים המטופל זקוק לשילוב של טיפולים טבעיים וקונבנציונאליים, מה שקורה לעיתים קרובות במקרים של מחלות סרטניות, מחלות לב וכלי דם וסוכרת במצב מתקדם. אך מה קורה לגופנו, כאשר אנו מטפלים בסימפטומים נקודתיים של מחלה מסויימת, אך לא בגורמים למחלה ?

הרפואה הקונבציונלית מציעה על פי רב טיפול בסימפטומים וטיפול נקודתי במחלה, ללא זיהוי מקיף של גורם המחלה והסרתו. דרך פעולה זו, מסתיימת פעמים רבות בכישלון וסיבוכים.
שיבוש תפקודי של מערכת אחת, יגרור תפקוד לקוי של יתר מערכות הגוף, לכן, יש לטפל במקור המחלה ובכל מערכות הגוף שנפגעו ממנה.

בריאות תקינה תתקיים כשקיים שיתוף פעולה הרמוני בין מערכות הגוף וכאשר כל מערכת פועלת באופן תקין.
בטבע, בכל יצור חי, ישנו כוח המתנהל לפי חוקים מדויקים והוא זה שנותן את כח החיים ומשקם את המערכות השונות, כאשר מתעורר הצורך. רמת הדיוק של כח זה, גבוהה מאוד וכשאין התערבות חיצונית מזיקה, הוא מצליח להשיב מערכת שלא מתפקדת כראויי, לפעילות סדירה. הסינים מכנים את אותו הכח צי, הרפואה הקונבנציונלית מכנה אותו הומאוסתזיס.

מרבית המחלות המתוארות בספרים נובעות מהמאמצים של הגוף לחזור לאיזון, להומאוסתזיס.
דוגמא טריוויאלית היא קילקול קיבה. במקרה בו נאכל מזון מקולקל, הגוף ילחם בגורם המזהם באמצעות הקאות ושלשולים, שיפסקו כשהגוף יתנקה לחלוטין מהגורם המזהם. אם תהיה התערבות חיצונית, כגון תרופות נגד בחילה ושילשולים, ההומאוסתזיס יופר ותהליך הריפוי ישובש. כתוצאה מכך, התגובה של הגוף לנסיונות ההתנקות תהיה מתונה יותר ותהליך ההבראה יתארך.
במקרים אלו, הגישה הטבעית תמנע כמובן ממתן תרופות כגון אלו ובמקום, תמליץ על שתייה של מיץ תפוחים טבעי המספק את הנוזלים, הסוכרים והמינרליים החיוניים וכמו כן, תוספת של חיידקים פרוביוטים, אשר יקצרו את תהליך ההחלמה. במקרים מסויימים ייתכן ואף תהיה המלצה של צום מוחלט . באופן זה, הגוף יקבל תמיכה חיצונית, שאינה מתערבת בתהליכי הריפוי הפנימיים, אלא רק מחזקת אותם ומאפשרת לגוף להחלים בצורה יעילה ומהירה יותר.

דוגמה קלאסית נוספת, היא ההתמודדות של הרפואה הקונוונציונלית עם דלקת בדרכי הנשימה שגוררת איתה, על פי רב, עליה בחום הגוף.
בזיהום חיידקי, נוצר תהליך של פירוק רקמה פגועה וכתוצאה מכך הגוף מעלה חום, שמאפשר למערכת החיסון לעבוד בצורה נמרצת. אחת מתופעות הלוואי של תהליך זה, היא הפרשה מוגברת של ליחה, שמהווה מנגנון לניקוי הגוף. כל התערבות חיצונית, שתבטל או תשבש את אחד או יותר מתהליכים אלו (כלומר, תרופות להורדת חם או תרסיסים ותרופות שמקלים על הגודש בדרכי הנשימה), תשבש את נסיונות הגוף לחדש את הרקמות הפגועות ולחזור לפעילות תקינה.
הרפואה הטבעית תשתף פעולה עם כוח הריפוי של הגוף באמצעות מנוחה מרובה, צום (שתיית מיצים טבעים,מים,חליטות צמחים וכו') ומתן תוספים של הוויטמינים והמינרלים , אשר יעזרו לתהליך השיקום. במקרים של חום גבוה , יש להקפיד על שתייה מרובה ומנוחה, וניתן להעזר באמבט חמים (כ-34 מעלות) ושמן לבנדר, בכדי לסייע לגוף להפטר מעודפי החם באופן טבעי. בדרך זו המערכת תשתקם ויתבצע ריפוי מלא.

התערבויות חיצוניות חוזרות, שגורמות לדיכוי הסימפטומים במקום התמודדות עם גורמי המחלה, יגרמו למחלות קשות יותר כגון התפתחות של אלרגיה (מאמץ של הגוף לסלק פסולת דרך הפרשות), אסתמה או דלקת ריאות.
כל מחלה או סימפטום הם תוצאה של איזשהוא גורם כגון זרימה דם לקויה, שיוצרת הצטברות פסולת ברקמות, ליקויים תזונתיים מצטברים ( של ויטמינים מינרליים ונוגדי חמצון ) ואפילו תחושות דכדוך. במקרים רבים, המחלות מהם אנחנו סובלים מהוות שילוב של כל הגורמים.
אם משבשים את תהליך ההחלמה, המצב האקוטי יחזור על עצמו עד שיהפך לכרוני – ואם במצב כרוני ממשיכים את דיכוי תהליכי ההחלמה של הגוף, עם הזמן תהליך הריפוי של המערכות הפגועות יתנוון וזוהי נקודת האל חזור. לעיתים, כך מתפתחת מחלת הסרטן.

לסיכום, טיפול נקודתי במחלה ובסימפטומים שלה, ללא זיהוי גורם המחלה והסרתו, נועד לכישלון ולסיבוכים. שיבוש תפקודי של מערכת אחת יגרור שיבוש בתפקודן של יתר המערכות ולכן, יש לטפל במקור המחלה, להסירו ולטפל בכל מערכות הגוף .