דלקת שלפוחית השתן – מטרד שכיח בקרב נשים

דלקת שלפוחית השתן המוכרת גם בשם הרפואי: ציסטיטיס – היא תופעה מטרידה ושכיחה בעיקר בקרב נשים. הדלקת גורמת להטלת שתן תכופה ודחופה, שאליה מתלווה כאב או צריבה. למרות תחושת הצורך הדחוף, יש תחושה כי לא ניתן להטיל את השתן והוא יוצא כזרם דק או טפטוף. לעיתים מופיעות גם התכווצויות בבטן או בגב התחתון, בחילות, הקאות וחום. רוב הנשים מטופלות באמצעות אנטיביוטיקה. שיטה זו הורגת את החיידקים הגורמים לדלקת, אולם האנטיביוטיקה מותירה את שלפוחית השתן חשופה לפלישה נוספת של חיידקים. כתוצאה מכך, רוב הנשים המגיעות לרופא עקב דלקת בשלפוחית השתן, יחזרו אליו שוב.

שיטת ד"ר חפץ מונעת דלקות חוזרות אצל נשים.  נשים סובלות מדלקות בשלפוחית השתן בתדירות גבוהה, הרבה יותר מאשר גברים, בשל האנטומיה של גוף האישה. נשים רבות מתחילות לסבול לראשונה מדלקות בשלפוחית השתן לאחר הפסקת המחזור החודשי, עם כניסתן לגיל המעבר. נשים שמגיעות לרפואה הקונבנציונאלית עם תסמינים המעידים על קיומה של דלקת בשלפוחית השתן, מטופלות באמצעות אנטיביוטיקה. זו אמנם הורגת  את החיידקים האחראים לדלקת, אולם באותה הזדמנות משמידה גם את "החיידקים הטובים" שנלחמים בזיהומים, ומותירה את שלפוחית השתן חשופה לפלישה חיידקית נוספת. כתוצאה מכך, רוב הנשים המגיעות לרפואה הקונבנציונאלית עם דלקת בשלפוחית השתן, יחזרו אליה שוב.

הגורמים העיקריים לדלקת שלפוחית השתן

• שימוש באנטיביוטיקה לעיתים קרובות.
  • חיידקים המגיעים מהנרתיק או מהמעי (E.coli).
  • תזונה לקויה ואלרגיות למזון.
  • מתח.
  • קיום יחסי מין.
  • חוסר איזון הורמונלי.
  • ליקויים במבנה האנטומי.
  • היריון.
  • פציעה באזור השלפוחית.

המלצות למניעת דלקות חוזרות:

• הקפידו לרוקן את שלפוחית השתן. התאפקות מכשירה את הקרקע להתפתחות של דלקת.
  • לבשו תחתוני כותנה המאפשרים אוורור.
  • לאחר עשיית צרכים, הקפידו לנגב מהכוון הקדמי לאחורי.
  • רוקנו את שלפוחית השתן לפני ואחרי קיום יחסי מין.
  • לאחר שחייה, החליפו בהקדם את בגד הים הרטוב לבגדים יבשים, מאחר שלחות מהווה קרקע פורייה להתרבות חיידקים.

הטיפול בשיטת ד"ר חפץ

שיטת ד"ר חפץ – לטיפול בדלקת ולמניעתה – כוללת חקר יסודי ומעמיק של הסיבות שהובילו למצב זה אצל המטופלת. במקרים מסוימים שבהם הדלקת חריפה מאוד, ניתן לשלב טיפולים טבעיים וקונבנציונאליים במקביל.

התוכנית לטיפול בדלקת על פי שיטת ד"ר חפץ:

• אם החולה חייבת ליטול אנטיביוטיקה, תורכב בעבורה תוכנית אישית שתסייע להשיב את "החיידקים הטובים" לגוף.
  • הנחיה לניקוי הגוף מרעלים, ורשימה של מזונות שיש להימנע מהם (סוכר לבן, מזון מלוח וחריף, קפאין ומשקאות מוגזים – ממותקים או דיאטטיים).
  • מניעה של דלקות שלפוחית שתן חוזרות, בין השאר על ידי צריכת חמוציות. תמצית חמוציות בכמוסות, במינון מותאם, מפחיתה במידה ניכרת את קיומן של דלקות חוזרות אצל נשים בעלות היסטוריה של דלקות חוזרות.
  • טיפול טבעי הוליסטי המספק לגוף דרך נקייה מרעלים כדי שיוכל לרפא את עצמו. הטיפול מתבסס על מתן רכיבים התזונתיים החיוניים לחולה ומותאמים לו אישית.
  • הנחיה להגדלת תפוקת השתן על ידי שתיית כוס מים, בכל שעה במהלך היום.
  • הרכבת תפריט – מזונות טבעיים משתנים יכולים לסייע בסילוק הדלקת: אבטיח, סלרי או פטרוזיליה – ניתן להכין מהם מיצים טריים. יש להוסיף מעט שום לכל ארוחת צהרים הנלחם ביעילות בדלקות.
  • הפגת מתחים – המתח מחליש את המערכת החיסונית ומותיר את הגוף חשוף לדלקות חוזרות. במקביל לטיפול התזונתי זוכה המטופלת  ב"תרפיה – מסע לעולם הפנימי"  – סדרת טיפולים להפגת מתחים נפשיים. זוהי שיטה אפקטיבית במיוחד, המאפשרת שיקום מהיר ויסודי של הגוף והנפש, וחזרה לאיזון טבעי ולתחושות בריאות, נינוחות ורווחה.

קראו סיפורי מטופלים ב"תרפיה – מסע לעולם הפנימי"