מאמרים ומידע

תרפיה – מסע לעולם הפנימי

שיטתו הייחודית של ד"ר חפץ לשחרור מצוקות רגשיות מספקת טיפול קצר ממוקד ויעיל במתחים ועומסים נפשיים, איתם אנחנו מתמודדים בחיי היומיום שלנו. רוב האנשים שיסקרו את חייהם, ויסכמו את רגעי השמחה האמיתית, יגיעו למסקנה שהם מעטים מאוד מול רגעי הכעס, הדאגה, האכזבה ואי שביעות הרצון. מדוע זה קורה? למה איננו מצליחים להטיב עם חיינו ולחוש מסופקים? מדוע, למרות ההשתדלות הרבה, אנו נוחלים אכזבות ?

שיטת ד"ר חפץ דוד מאפשרת לנו להבין את הסיבה, אך חשוב מכך לשנותה. זוהי שיטת טיפול ייחודית, חדשנית ואפקטיבית – המתאימה לכל אדם המעוניין בחיים בריאים ומספקים.
מה חסר לך?
מצוקות רגשיות נוצרות כתוצאה מיחסי גומלין בין האדם לסביבתו – מרגע לידתו ואף לפני כן.
הורים המקיימים זוגיות מאושרת יעבירו לתינוקם אווירה של נינוחות ואהבה, עוד בהיותו ברחם. מרגע לידתו, הפעוט סופג מהוריו את תחושותיהם, דרך התיחסותם והתנהלותם בחיים. הם מהווים מודל חיקוי בעבורו, ואם הם רגועים ובעלי גישה חיובית – שפר גורלו של הילד.
לעומת זאת, אם ההורים נושאים איתם מצוקות רגשיות והקשר ביניהם מלווה במריבות, בוויכוחים ובמרירות – אזי הפעוט, שתלוי בהם באופן מוחלט, יפתח פחדים וחוסר ביטחון.
כמו ההורים, גם מסגרות החינוך, מקנים לילד ולמתבגר חוויות חיוביות ושליליות.
הילד, כמו מדען סקרן, חוקר את העולם, מניח הנחות, מסיק מסקנות ומקבל על בסיסן החלטות. הוא מבצע תהליך של עיבוד מידע – קולט, מבין, מאחסן, משחזר ומגיב – בהתאם לדרישות הסביבה.
במהלך התבגרותו, האדם צובר בתוכו תחושות ותפיסות חיים המתבססות על הניסיון, ובין השאר – על התסכול והאכזבות שהיו מנת חלקו.
מצוקות העידן החדש – תקשורת מעוותת
הסביבה יכולה לעצב בצורה חיובית או שלילית את האדם המגיב ללא בקרה בהתאם לתבניות אשר בנה לעצמו במהלך חייו. בכך האדם הופך להיות תוצאה של הסביבה, במקום להיות גורם בחייו.
העולם המודרני סוגד לאגו אשר מפתח בנו תחושת ניתוק וריחוק, ודוחף אותנו להשתמש בסובבים אותנו כדי למלא את צרכינו האישיים. בעולם כזה – הניכור והבדידות הפכו לחוויות שכיחות.
מרחב התקשורת, בתוך המשפחה ומחוצה לה, הצטמצם מאוד. "זמן איכות" עם בני המשפחה מועבר מול מסכי הטלוויזיה והמחשב. הסרטים ומשחקי האלימות מעבירים מסרים של מתח ותחרות המופנמים בקלות ובמהירות, במיוחד בקרב ילדים.
הטכנולוגיה המתקדמת, הטלפונים הניידים והאינטרנט, לא באמת מסוגלים ליצור תקשורת חיובית, אלא רק מאפשרים לבני האדם להיות מחוברים לכאורה, ללא כל קשר משמעותי ביניהם.
הרגשת הניתוק מחריפה ועם הרצון הטבעי לתחרות, היא יוצרת רצון להביס ולהרוס את האחרים כדי להרגיש טוב.
להפוך מתוצאה לגורם
שיטת ד"ר חפץ "תרפיה – מסע לעולם הפנימי" מובילה את האדם לבדוק את עצמו ולזהות תבניות התנהגות אשר חוזרות על עצמן במהלך החיים. תבניות אלו הן המקור למצוקות הרגשיות ולאי הצלחתו במישורים שונים. במהלך התהליך מחזיר המטופל את הסמכות לעצמו והופך לגורם בחייו ולא תוצאה. כך הוא מניע עצמו לשנות דפוסי חשיבה ורגש:
מפחד לבטחון, מכעס לסבלנות, מעצב לשמחה, משנאה לאהבה.
בשיטה ייחודית זו – כל אדם המוכן לצאת למסע אל תוכו, יוכל להתיר את סבך המועקות הכובלות את חייו ולהפוך לרגיש ומתחשב יותר בסביבתו.
איך פועלת השיטה?
השיטה מתקיימת תוך יצירת קשר ודיאלוג מובנה המוביל את המטופלים להבין את שורשי בעייתם באופן מדויק. הטיפול מפתח יכולת פנימית להתמודדות, למציאת פתרונות, לשינוי זוית הראיה ולהתפתחות אישית.
למי מיועדת השיטה?
השיטה מיועדת לטיפול בילדים, בנוער ובמבוגרים. היא מקדמת כל מטופל/ת לחיות חיים מלאי סיפוק, שלווה ונחת, ומאפשרת הצלחה בהתמודדות עם בעיות חיי היומיום.
יעדי הטיפול
• העלאת הדימוי והביטחון העצמי של המטופל/ת.
• יצירת שינוי בגישת האדם לעצמו ולחיים.
• שיפור יחסים חברתיים וסביבתיים/שיפור הרגישות וההתחשבות כלפי הזולת והסביבה.
• שיפור קשרים בתוך המשפחה.
• שיפור יחסים במקום העבודה/בבית הספר.
• טיפוח זוגיות.
• טיפול בטראומות מהעבר.
• טיפול במחלות פסיכוסומטיות.
• יצירת שלמות עצמית.
ייחודיות השיטה
• לא יוצרת תלות במטפל.
• תהליך מהיר להשגת יעדים.
• שיטה מדויקת המתקדמת תוך כדי דיאלוג מובנה.
• המטופל מונחה להגיע בעצמו לפתרונות המיטביים.
• המטופל מפתח מודעות אישית, ויותר רגישות לזולת.
כאשר פנימיות האדם משתנה לטובה, גם ההסתכלות שלו על העולם וגישתו לחיים משתנים באופן חיובי המביא לתוצאות הנכספות.
כך ניתן להשיג שלווה, בריאות ושמחת חיים, ולהתפנות גם להתפתחות רוחנית.

יש לכם שאלות? לשיחת ייעוץ ולשאלות

לשיחת ייעוץ ולשאלות:

שם הפונה:

טלפון:

דואר אלקטרוני:

הערות: